Tråd lukket 
Tråd bedømmelse:
  • 0 Stemmer - 0 Gennemsnit
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
En lille opdatering
31-08-2014, 15:17 (Denne besked var sidst ændret: 31-08-2014, 15:19 af Doctor Blue.)
#1
En lille opdatering
Det er rart nok at høre lidt selvom der ikke sker så meget nyt, men jeg synes lige, at jeg vil smide mine tanker ud i verden.
Der er flere ting jeg gerne vil fokusere på, primært arbejder jeg på at finde ud af hvordan vi bedst muligt kan opfordre folk til at skrive spændende vejledninger, use cases eller historier omkring hacking-verdenen. Jeg synes, og har altid syntes, at vi skal holde os indenfor det der hedder whitehat, eller i hvert fald i det område.

Der er brugere af flere forskellige typer herinde, mest tydeligt skelner vi mellem unge der er blevet interesseret lige for nyligt, og så veteraner der i mange tilfælde har en uddannelse indenfor emnet. Jeg synes det er godt at vi allesammen kan mødes, men som vi har set meget på det seneste, opstår der også hede diskussioner, hvis ikke ligefrem skænderier.
Jeg vil gerne pointere at det er noget vi holder øje med og reagerer på. Jeg er helst neutral når det kommer til at afgøre hvornår man går for vidt, så derfor er min politik på området meget simpel. Så længe alle opfører sig ordentligt, kan man diskutere så meget man vil.

Jeg vil gerne sige tusind mange tak til de brugere der har hørt efter når jeg har bedt jer om at bruge funktionen til at rapportere beskeder. Når vi holder den slags anonymt og privat, slipper vi for en masse skænderi og dårlig atmosfære, og det gør det mange gange lettere for os at slette det pågældende indhold. Bliv endelig ved på den måde!

Selv er jeg lige flyttet til Odense og jeg er startet på universitetet. I den forbindelse har jeg fået en lille invitation fra en Facebook-ven til eventet her:
https://www.facebook.com/events/1480862242155122/
Jeg tager muligvis min Shellsec t-shirt på derhen, den kan om ikke andet være god til at starte en samtale. Jeg ved ikke hvor pokker Frit Forum ligger, men hvis der er andre der regner med at tage derhen, så sig til, så kan vi eventuelt smutte et sted hen og få en lille øl og en snak bagefter :)

Sidst men ikke mindst vil jeg lige gøre opmærksom på en bruger der har gjort en stor indsats på det seneste, BaltoZ|-|aar.
Jeg har meget stor fornøjelse af dine vejledninger, hvis der er nogen begyndere der ikke har set dem endnu, kan jeg varmt anbefale at læse dem og ikke mindst prøve teknikkerne selv. Det er både skægt og lærerigt for blackhat såvel som whitehat hackere.

Næste måneds udfordring er sågar parat til at blive udgivet. Den er simpel, men vi er blevet enige om at flytte fores fokus en smule. Fra nu af handler det om at tænke, ikke om at kende teknikkerne. Der bliver en smule SQLi i opgaven, det er den åbenlyse del. Hvis du stadig sidder med Havij/SQLmap og ikke kan selv, så kom ind i kampen! Det er sådan et godt sted at starte.

Håber i nød min lille opdatering. Husk at hvis der er noget i savner eller en lille idé i roder med, så sig til. Jeg vil rigtigt gerne høre den, og hvis det kan lade sig gøre uden det helt store besvær, prøve den af :)
Mangler du hjælp?
Regler |  E-mail (PGP)
Besøg denne brugers hjemmeside Find alle beskeder fra denne bruger
01-09-2014, 17:41
#2
RE: En lille opdatering
Sikke et tilfælde! Stod selv og overvejde at tage hen og se det event! Jeg ville da være frisk på at få en øl med dig! :P
[Billede: tumblr_oh2rr3levy1tsf68ao1_400.gif]
Find alle beskeder fra denne bruger
01-09-2014, 20:03
#3
RE: En lille opdatering
Fedt :) Du kan evt. lige skrive når dagen nærmer sig.
Udfordringen er i øvrigt på vej op, men min host valgte lige at flytte min server i dag...
Mangler du hjælp?
Regler |  E-mail (PGP)
Besøg denne brugers hjemmeside Find alle beskeder fra denne bruger
02-09-2014, 12:31
#4
RE: En lille opdatering
Hov da :D

Der skal nok komme mere. Vi har dog rimelig travlt på arbejdet i disse dage, men har lidt forskelligt som jeg tror flere af jer vil finde okay spændende.
Find alle beskeder fra denne bruger
02-09-2014, 12:52
#5
RE: En lille opdatering
Spændende med en lille opdatering og BaltoZ|-|aar's tråde er virkelig spændende læsning
[Billede: rGvl8UM.png]
Find alle beskeder fra denne bruger
02-09-2014, 14:31
#6
RE: En lille opdatering
(02-09-2014, 12:31)BaltoZ|-|aar Skrev: Hov da :D

Der skal nok komme mere. Vi har dog rimelig travlt på arbejdet i disse dage, men har lidt forskelligt som jeg tror flere af jer vil finde okay spændende.

Helt forståeligt :) Jeg synes det er spændende læsning. Jeg ser jo i princippet alt hvad der sker på forummet, fordi jeg skal moderere det, men det er ikke sikkert alle andre gør. Det du skriver fortjener at blive fremhævet.
Calvin skal faktisk også have en thumbs-up for sin indsats indenfor reverse engineering.

Bare så i ved det, så har i "Admin's Favor" i øjeblikket ;)
Mangler du hjælp?
Regler |  E-mail (PGP)
Besøg denne brugers hjemmeside Find alle beskeder fra denne bruger
« Ældre | Nyere »
Tråd lukket 




User(s) browsing this thread: 1 Gæst(er)