Tråd bedømmelse:
  • 0 Stemmer - 0 Gennemsnit
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nu det nu! - Skal lære JAVA
08-03-2015, 22:47 (Denne besked var sidst ændret: 08-03-2015, 22:48 af Henta24.)
#1
Nu det nu! - Skal lære JAVA
Hey alle!

Efter en stor overbevisning overfor mig selv, har jeg endelig valgt at nu vil jeg tage mig sammen og få lært java at kende. Har prøvet flere gange men hurtigt gået i stå.

Nogen der kan hjælpe mig med hvor jeg skal starte? Leder efter noget der er værd at læse og det er nemt at forstå, da jeg nemt går i stå. Min tålmodighed er bare lig med nul når det gælder nye sprog.

Kan sagtens engelsk, men tænker det måske bedst at lære det på dansk så man bedre kan forstå det?

Håber at nogen af jer kloge hoveder kan guide eller give mig lidt hints eller smide mig videre til et par sites hvor det kan læres :D

På forhånd tak!
Explore the world we must
Time's just to short for the best of us
Before death comes
Find alle beskeder fra denne bruger
Citer denne besked i et svar
09-03-2015, 09:50 (Denne besked var sidst ændret: 09-03-2015, 10:16 af DarkNigga.)
#2
RE: Nu det nu! - Skal lære JAVA
Du starter ud med at lege med tutorials bluej også kommer du bare videre. Java er ikke så svært, det bare utrolig kedeligt..

Men her er nogle resourcer anyways

BlueJ - Java editor for dummies. Det simpelt, nemt og gør det du har brug for når du lærer Java i starten
Objects first with Java - En god bog der lærer dig det grundlæggende Java.

Hvis du tænker på at lærer at lave GUI med det samme (Altså vinduer med knapper og det hele) - Så tro om. Der er mange andre ting du skal lærer først.
Hemmeligt medlem af Team Rocket. Ash finder aldrig ud af hvem der stjal hans pikachu!
Find alle beskeder fra denne bruger
Citer denne besked i et svar
09-03-2015, 10:16
#3
RE: Nu det nu! - Skal lære JAVA
TheNewBoston har nøgle lækre videoer til at få dig startet. Bare sørg for at bruge det du lærer på samme tid som du ser videoerne, så husker du det bedre imo.
Alle programmeringssprog er bedst at lære på engelsk, da det meste alligevel vil foregå i det sprog. Og oversatte begreber lyder tit forkerte.
Ellers er det bare om at kigge på diverse eksempler, og prøve at forstå dem.
Find alle beskeder fra denne bruger
Citer denne besked i et svar
09-03-2015, 14:53
#4
RE: Nu det nu! - Skal lære JAVA
Tak for jeres inputs :)

Altså jeg skal arbejde efter et API, så det jo ellers ret nemt tror jeg. Det bare det mest basale java jeg skal lære :D
Explore the world we must
Time's just to short for the best of us
Before death comes
Find alle beskeder fra denne bruger
Citer denne besked i et svar
09-03-2015, 16:47
#5
RE: Nu det nu! - Skal lære JAVA
Jeg bruger onenote til notater, hvilket har hjulpet mig meget. Bare lige et screenshot af koden med nogle comments i. Utrolig effektivt, i stedet for at søge efter guiden og læse den forfra. Det hjælper også på forståelsen :)
Find alle beskeder fra denne bruger
Citer denne besked i et svar
10-03-2015, 07:09
#6
RE: Nu det nu! - Skal lære JAVA
(09-03-2015, 03:06)TRIP Skrev: Sæt dig for noget du vil lava i Java, og så bare google dig til vejs ende.

Det vil jeg også anbefale. Jeg ville også hurtigt køre død i det, hvis jeg bare skulle trampe forholdsvis meningsløse kodeeksempler ind, fra en bog eller lign.
Hvis man har et mål, et lille produkt eller tool, man gerne vil lave, har man noget at arbejde i mod. Og bag efter har man noget man kan bruge. :)
---
Writing a shellcode decoder stub in assembly is like talking gibberish in such a way that it is still perfectly intelligible. - iTick
Besøg denne brugers hjemmeside Find alle beskeder fra denne bruger
Citer denne besked i et svar
« Ældre | Nyere »




User(s) browsing this thread: 1 Gæst(er)