Tråd bedømmelse:
  • 0 Stemmer - 0 Gennemsnit
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ændring af firmware
07-07-2017, 21:24
#1
Ændring af firmware
Hej Folkens.
Har brug for jeres hjælp. Har købt et nyt headset fra Razer som hedder Mano'War. Desværre har den sådan en dum sleep funktion, som gør at den slår fra efter 5 minutter uden noget playback eller recording fra mikrofonen. Fik så en update fra deres hjemmeside, der gjorde at den røg op på 10 min... Men jeg er squ ligeglad med at spare på strømmen, så ville høre om der var nogen der vidste hvordan man kunne gå ind og ændre i firmwaren? Tænker at man bare kunne sætte de 10 minutter til f.eks 4 timer eller mere, så var den skid slået? :P

Her er linket til firmwaren: http://dl.razerzone.com/drivers/ManOWar/...er_v32.exe
Kunne egentlig godt tænke mig at vide hvordan man gjorde det selv og ikke en af jer der gjorde det for mig :)

Håber i kan hjælpe :)
Explore the world we must
Time's just to short for the best of us
Before death comes
Find alle beskeder fra denne bruger
Citer denne besked i et svar
07-07-2017, 21:47
#2
RE: Ændring af firmware
Og er du sikker på, at du ikke kan slå det fra på en anden måde?
Kontakt mig, hvis du har brug for hjælp til noget! Wink
Find alle beskeder fra denne bruger
Citer denne besked i et svar
07-07-2017, 22:38
#3
RE: Ændring af firmware
(07-07-2017, 21:47)TheHacker Skrev: Og er du sikker på, at du ikke kan slå det fra på en anden måde?

Nej det kan jeg ikke. Har haft snakket med supporten om det. Den funktion findes ikke.
Explore the world we must
Time's just to short for the best of us
Before death comes
Find alle beskeder fra denne bruger
Citer denne besked i et svar
08-07-2017, 11:04 (Denne besked var sidst ændret: 08-07-2017, 11:32 af MalcolmXI.)
#4
RE: Ændring af firmware
Du kan udpakke den .exe-fil ved hjælp af 7-Zip eller Winrar. Det er bare et arkiv.
Inde i arkivet finder du:
CustomerFirmwareUpdater.exe (Dette er hovedprogrammet du ser når der skal opdateres firmware. Det er .Net og kan dekompileres)
CustomProgessBar.dll
HeadsetDll.dll
hostapi_vmi.dll

Jeg kan ikke umiddelbart se signaturer på nogle af filerne, så jeg går ud fra du sagtens kan opdatere til manipuleret firmware.
Burde være lige til. Man kunne forestille sig, at filerne udpakkes til %temp% (C:\Users\Brugernavn\AppData\Local\Temp) og køres derfra.
Har lige testet, og du kan sagtens tilføje filer til arkivet uden at smadre updateringsprogrammet. Nu har jeg ikke selv en enhed at teste på, men tror nu ikke der burde opstå problemer.
Nu skal du så have fundet funktionen der håndterer hovedtelefonernes dvalefunktion. Kig i de forskellige DLL'er med f. eks. IDA Pro, og se om du kan finde de 10 minutter / 600 sekunder / 600000 millisekunder.
(23-10-2015, 21:59)bestworks Skrev: Hope you are best customer and we can to work a long time business
Find alle beskeder fra denne bruger
Citer denne besked i et svar
08-07-2017, 12:55
#5
RE: Ændring af firmware
(08-07-2017, 11:04)MalcolmXI Skrev: Du kan udpakke den .exe-fil ved hjælp af 7-Zip eller Winrar. Det er bare et arkiv.
Inde i arkivet finder du:
CustomerFirmwareUpdater.exe (Dette er hovedprogrammet du ser når der skal opdateres firmware. Det er .Net og kan dekompileres)
CustomProgessBar.dll
HeadsetDll.dll
hostapi_vmi.dll

Jeg kan ikke umiddelbart se signaturer på nogle af filerne, så jeg går ud fra du sagtens kan opdatere til manipuleret firmware.
Burde være lige til. Man kunne forestille sig, at filerne udpakkes til %temp% (C:\Users\Brugernavn\AppData\Local\Temp) og køres derfra.
Har lige testet, og du kan sagtens tilføje filer til arkivet uden at smadre updateringsprogrammet. Nu har jeg ikke selv en enhed at teste på, men tror nu ikke der burde opstå problemer.
Nu skal du så have fundet funktionen der håndterer hovedtelefonernes dvalefunktion. Kig i de forskellige DLL'er med f. eks. IDA Pro, og se om du kan finde de 10 minutter / 600 sekunder / 600000 millisekunder.

Godmorgen mate, lang tid siden xD

Jamen jeg vil da lige tage et kig på det når jeg er vågnet :) Men i værste tilfælde så kan jeg ødelægge headsettet? Eller kan jeg bruge den normale opdateringsfil måske? Tror du man somehow kan forbinde til headsettet og få filerne der ligger på den? Så i værste tilfælde bare copy paste ind?
Explore the world we must
Time's just to short for the best of us
Before death comes
Find alle beskeder fra denne bruger
Citer denne besked i et svar
08-07-2017, 13:34
#6
RE: Ændring af firmware
(08-07-2017, 12:55)Henta24 Skrev: Godmorgen mate, lang tid siden xD

Jamen jeg vil da lige tage et kig på det når jeg er vågnet :) Men i værste tilfælde så kan jeg ødelægge headsettet? Eller kan jeg bruge den normale opdateringsfil måske? Tror du man somehow kan forbinde til headsettet og få filerne der ligger på den? Så i værste tilfælde bare copy paste ind?
Jeg tror ikke, at du kan "ødelægge" headsettet.
Du kan vel altid installere den gamle firmware igen.
Kontakt mig, hvis du har brug for hjælp til noget! Wink
Find alle beskeder fra denne bruger
Citer denne besked i et svar
08-07-2017, 14:13
#7
RE: Ændring af firmware
(08-07-2017, 12:55)Henta24 Skrev: Godmorgen mate, lang tid siden xD

Jamen jeg vil da lige tage et kig på det når jeg er vågnet :) Men i værste tilfælde så kan jeg ødelægge headsettet? Eller kan jeg bruge den normale opdateringsfil måske? Tror du man somehow kan forbinde til headsettet og få filerne der ligger på den? Så i værste tilfælde bare copy paste ind?

Jeg har lidt bolde i luften, så har ikke haft så fandens meget tid til hverken SS eller infosec-projekter :(
Jeg kan selvfølgelig ikke garantere noget, men tror ikke umiddelbart du kan bricke enheden ved små ændringer af firmwaren.
Firmwareinstallationen sker jo fra Windows, og jeg tror denne proces udelukkende består i at kopiere dll-filerne over på enheden.
Jeg er dog ikke så skarp til dette, så selvom jeg har haft åbnet filerne fra v32 samt v31 i IDA, så vil det tage mig Langt tid at forstå hvordan det hele fungerer.
(23-10-2015, 21:59)bestworks Skrev: Hope you are best customer and we can to work a long time business
Find alle beskeder fra denne bruger
Citer denne besked i et svar
« Ældre | Nyere »




User(s) browsing this thread: 1 Gæst(er)